جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ویرایش محتوا
احمد نادری

دانشیار مردم‌شناسی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

دسته بندی ها
مشارکت با ما
مشارکت
طرح ها و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

نهاد علم و دانشگاه باید به صورت کارکردی و کاربردی در خدمت مردم و جامعه باشند

عضو کمیسیون ‌آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه نبود ارتباط دانشگاه با جامعه جدی است بنابراین باید بتوانیم در سیاست‌گذاری‌های صنعتی و دانشگاهی نقطه اتصال برقرار کنیم و نهاد علم و دانشگاه به صورت کارکردی و کاربردی در خدمت مردم و جامعه قرار بگیرد.

احمد نادری عضو کمیسیون ‌آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ‌گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: در مجموع باید بگویم دانشگاه و جامعه ارتباط معنادار زیادی با هم ندارند. صنعت هم جزئی از آن است و کلیت ارتباط صنعت و دانشگاه را در ذیل یک کلیت بزرگتری به اسم جامعه می‌بینیم.

وی افزود: متاسفانه این مشکل جدی است که دانشگاه با جامعه ارتباط ندارد و علوم دانشگاهی در کشور زیاد کارکردی نشده است و می‌توان گفت بخشی از سیاست‌گذاری‌های صنعتی و دانشگاهی ما اشتباه بوده که باید مقداری در آن تجدیدنظر کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید بتوانیم در سیاست‌گذاری‌های صنعتی و دانشگاهی مثل همه دنیا اتصال برقرار کنیم. در تمام دنیا نهاد علم و دانشگاه به صورت کارکردی و کاربردی در خدمت جامعه و مردم است و به معنای عام در ایران کمتر چنین چیزی را مشاهده می‌کنیم.

فیسبوک
واتساپ
توئیتر
لینکدین
پینترست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *