جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ویرایش محتوا
احمد نادری

دانشیار مردم‌شناسی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

دسته بندی ها
مشارکت با ما
مشارکت
طرح ها و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

میزبانی از دانش‌آموزان آموزشگاه نیکان در خانه ملت

چندی پیش با یکی از دانشجویان دکتری خودم‌ در دانشگاه تهران، مشغول صحبت در مورد دوران دانش‌آموزی و مدرسه بودیم، از خاطرات و تجربه شخصی‌اش می‌گفت؛ از اینکه در قالب شورای دانش‌آموزی توانسته بود سخنرانی‌های خوبی انجام دهد و حس اعتماد به‌نفس بهتری داشته باشد که از او فرد دیگری بسازد. فردی که با تلاش و ممارست امروز دانشجوی دکتری دانشگاه تهران شده است. او تعریف می‌کرد که سال اول دبیرستان در مجمع دانش‌آموزی استان خودش در میان رقبا گفته بود: “آرزویم نشستن بر روی صندلی‌های قرمز مجلس دانش‌آموزی‌ست؛ تا بتوانم از حقوق دانش‌آموزان این استان محروم دفاع کنم.”
واقعیت آن است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی، فضای جهانی‌شدن و تغییرات نسلی کشور، هر آنچه که قبل‌ترها از جوانان انتظار میرفت، اکنون در نوجوانان هویدا شده است.
نوجوانی سنی است که باید جدی گرفته شود و افکار، روحیات، خواسته‌ها، اهداف و آرمان‌های آن‌ها با کیفیت و کمیت دیگری مورد توجه قرار گیرد. فلذا امروز با افتخار میزبان نوجوانان تیزهوشی بودم که مجلس را با ورود خودشان نورانی کرده بودند. حس شَعَف و ذوق از همراهی با این نوجوانان اگرچه در چهره من کاملا عیان بود، ولیکن به لحاظ درونی، در مقابل تیزهوشی و ادب آنها، خود را نسبت به آینده این بچه‌ها متعهدتر یافتم.

به امید سلامتی، موفقیت و شادکامی تمامی دانش‌آموزان کشور عزیزمان ایران…

 

 

فیسبوک
واتساپ
توئیتر
لینکدین
پینترست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *