جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ویرایش محتوا
احمد نادری

دانشیار مردم‌شناسی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

دسته بندی ها
مشارکت با ما
مشارکت
طرح ها و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

قدردانی از حضور مردم شریف ایران برای مشارکت در انتخابات

مردم شریف ایران
مجلس شورای اسلامی تجلی‌گاه اراده مردم و خواست واقعی آ‌ن‌هاست. تنوع بسیار گسترده حاکم بر مجلس از گوشه گوشه ایران و از هر طیفی و قومی و نژادی و مذهبی، به این نهاد یک موقعیت ویژه و بی‌بدیل بخشیده است. هیچ نهاد دیگری نیست که عنوان نمایندگی مردم را بر دوش کشیده باشد. افراد منتخب، نه خود را رئیس یا مسئول یا حتی عضو، بلکه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب می‌کنند و این امر، بر اهمیت این جایگاه می‌افزاید و مسئولیت سنگینی که بر دوش نمایندگان قرار دارد را گوشزد می‌کند. این مسئولیت عبارت است از بر زبان آوردن خواست مردم و جاری ساختن اراده آن‌ها. لذا مهم‌ترین رسالت و ماموریت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن این است که صدای رسای ملت ایران باشند و تصویری درست و واقعی از ملت ایران را به نمایش‌گذارند.
برخی از سر غفلت، چنین رسالت مهمی را به شئون دیگری تقلیل می‌دهند که در نهایت نمایندگی را از خاصیت می‌اندازد و مجلس شورای اسلامی را به یک نهاد تشریفاتی، بی‌فایده، مداخله‌گر و آغشته به انواع و اقسام قدرت‌طلبی‌ها و منفعت‌طلبی‌های خرد و باندی تبدیل می‌کند، در حالی که مسئولیت این نهاد بیان هویت ملت ایران و پیگیری خواست عمومی آن‌ها در عالی‌ترین سطح است و این مهم در شکل قانونگذاری محقق می‌شود. قانون تنها وسیله‌ای برای تعیین نحوه توزیع منابع، کنترل و نظارت بروکراتیک نیست، بلکه قانون پیش‌از همه این‌ها، نمایش زنده و امیدوارانه از حیات جمعی مردم و مناسبات فی‌مابین یک ملت است، لذا قانون تا زمانی که بتواند این سرزندگی را در خود حفظ کند، به ملت خود زندگی بخشیده است و هرگاه که تبدیل به چارچوب‌های خشک و بی‌روح شود، جامعه را فرسوده و آسیب‌پذیر خواهد کرد.
مردم ایران در اسفند 1402 بار دیگر پای صندوق‌های رای آمدند تا نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند.البته این مردم مدتی است در تردید هستند که آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی توانسته‌اند به شایستگی حق نمایندگی را ادا کنند و آینده‌ای امدوارانه برای ملت ایران بسازند یا خیر، اما با وجود این تردید و به سبب دلبستگی به اصل این نظام و این انقلاب، این فرصت را در اختیار منتخبین خود قرار دادند تا بار دیگر در آستانه آزمونی سخت قرار گیرند. امید که همه افرادی که منتخب ملت شده‌اند بتوانند از این آزمون سربلند بیرون بیایند.
معدودی از شهرها من‌جمله حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر تنها توانستند بخشی از افراد منتخب خود را شناسایی کنند و تعیین مابقی افراد به دور بعد کشیده شد تا در اردیبهشت‌ماه دگر بار خود را در معرض رای مردم قرار دهند. من در وهله اول از همه کسانی که در انتخاب شرکت کردند و در وهله دوم از همه کسانی که به بنده رای دادند یا به هر نحوی در حق من لطف داشتند، صمیمانه سپاسگذارم و همه مردم شریف این حوزه را دعوت می‌کنم پرشورتر و با اراده‌ای قوی‌تر در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حاضر شوند تا با نمایش این عزم و اراده‌، فرصت کوتاهی‌کردن در امر نمایندگی را از نمایندگان خود بگیرند و آن‌ها را به اجرای تکالیف مهم خود ملزم نمایند. بنده کمترین نیز خود را متعهد می‌دانم که در صورت انتخاب به عنوان نماینده مردم در مجلس، همه توان خود را بر روی اصلی‌ترین رسالت مجلس بگذارم و در برابر هر نوع تقلیل‌گرایی بایستم.
و من الله التوفیق

فیسبوک
واتساپ
توئیتر
لینکدین
پینترست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *