جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ویرایش محتوا
احمد نادری

دانشیار مردم‌شناسی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

دسته بندی ها
مشارکت با ما
مشارکت
طرح ها و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

بیانیه احمد نادری خطاب به مردم شریف تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس

بیانیه احمد نادری خطاب به مردم شریف تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس:

بسم االه الرحمن الرحیم
یک‌صدوهجده سال می‌گذرد از روزی که مردم ساختار سیاسی حاکم بر ایران را تغییر دادند و با تأسیس مجلس شورای ملی،‌ نهال دموکراسی و مردم‌سالاری را در خاک پاک ایران نشاندند، و چندی بعد در انقلاب اسلامی ۵۷ آفت استبداد را از این نهال زدودند، آن را پاس‌داری و آبیاری کردند و به رهبری خمینی کبیر، مجلس را به رأس امور آوردند و اینک آن نهال نورسته به درخت تناور مردم‌سالاری دینی بدل گشته و ثمراتی فراوان به بارآورده است.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در عصر جمهوری اسلامی به پایان رسید و مردم همه نمایندگان خویش را برگزیدند و این پایان، آغازی است بر دوره جدیدی از آزمون بزرگ نمایندگی مردم در مجلس دوازدهم. آزمون استیفای حقوق یکایک ملت، آزمون آزادی و عدالت، آزمون فسادستیزی و شفافیت، آزمون تلاش برای اصلاح و اعتلای حکم‌رانی، آزمون خردگرایی و آرمان‌گرایی، آزمون تلاش برای آبادانی و بزرگی روزافزون ایران.
و مردم دوباره به این کمترین اعتماد کردند و به نمایندگی برگزیدند و مرا به خانه خویش، خانه ملت، فراخواندند. و من نیز خود را در این آزمون چهارساله می‌بینم و مردم و خدای مردم را ناظر خویش.
ناگفته نماند که به‌عنوان نماینده مردم و البته به‌عنوان معلم علوم اجتماعی و عضوی از خانواده دانشگاه، در این سال‌های اخیر خود را در معرض پرسش اساسی میزان مشارکت می‌بینم و این‌که چرا تمایل خیلی از ایرانیان به حضور و مشارکت در انتخابات فروکاهیده است؟ نگران آن درخت تناور و پرثمر مردم‌سالاری دینی در ایرانم که مبادا شاخه‌ای از آن سست گردد یا آفت و آسیبی بر برگ و بارش نشیند.
باری، اعتماد دوباره مردم به این کمترین، نبوده مگر به لطف و کرم خداوند و محبت و بزرگواری مردم. و من به شکر این لطف و نعمت، در آستان پروردگار بزرگ سر به سجده می‌گذارم و فروتنانه در محضر مردم سرتعظیم و تکریم فرود می‌آورم و محبت و بزرگواری ایشان را سپاس‌گزارم.
و خاضعانه از درگاه خداوند استدعا دارم مرا در این آزمون موفق و سربلند بدارد تا بتوانم این اعتماد را پاسخ گویم و به صداقت، این بار امانت را به سرمنزل مقصود رسانم.
بحول الله و قوته
احمد نادری ۱۴۰۳/۲/۲۲

فیسبوک
واتساپ
توئیتر
لینکدین
پینترست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *